Jedno z popularnych porzekadeł motywacyjnych mówi, że aby osiągnąć sukces, musisz szukać sposobów jak coś zrobić, a nie powodów, dlaczego nie da się tego zrobić. Jak ulał pasuje to do małych miejscowości. Wydawałoby się, że niewielkie miasto nie daje wielkiego potencjału na rozwój własnej firmy, ale… być może jest wręcz przeciwnie? Poniżej podpowiadamy kilka sposobów na biznes w małym mieście.

Nisza do zagospodarowania

pizza-2810589_1280Jedną z metod tworzenia dochodowych biznesów jest zagospodarowanie niszy. Widać to wyraźnie np. w rozwoju urządzeń mobilnych. Po tabletach dziesięciocalowych i siedmiocalowych przyszedł czas na ośmio- oraz dziewięciocalowe. Po prostu część producentów zorientowała się, że wielu użytkowników chętnie kupi urządzenie o wielkości innej niż najpopularniejsze rozmiary. Poszukiwanie własnej niszy nie musi jednak dotyczyć jedynie tak szczegółowych rozwiązań.

Zastanów się, czego brakuje w Twoim mieście. Czy jest coś, co zmusza wielu mieszkańców do podróży do większych miejscowości? Jeśli uda Ci się trafnie wytypować, to pomysł na biznes w małym mieście masz jak na dłoni.

Poniżej kilka naszych propozycji.

Przykładowe pomysły na biznes w małym mieście:

  • doradca ubezpieczeniowy – każdy właściciel auta musi wykupić ubezpieczenie, często kierowcy są też zainteresowani dodatkowymi polisami. Wiele osób chętnie korzysta z bezpośredniego kontaktu z doradcą. Jeżeli nikt inny nie prowadzi podobnej działalności w Twoim mieście, duża część mieszkańców będzie przychodzić właśnie do Ciebie. W końcu po co mają szukać doradcy gdzieś indziej, skoro Ty będziesz „pod ręką”? Co więcej, klienci powracać co jakiś czas, gdy przyjdzie czas na odnowienie polisy lub wykupienie nowego ubezpieczenia, np. dla innego auta.
  • doradca finansowy – to mniej znana profesja od doradcy ubezpieczeniowego, ale również dobry pomysł na biznes w małym mieście. Podobnie, jak w poprzednim wypadku, wiele osób chętnie skorzysta z lokalnego doradcy, zwłaszcza, gdy wcześniej była okazja poznać się osobiście.
  • sklep spożywczy – małe miasta znacznie różnią się pod względem dostępności dóbr. Jeśli masz wrażenie, że w Twoim jest niewiele sklepów spożywczych, warto pomyśleć o rozpoczęciu własnej sprzedaży. A jeśli sklepów jest pod dostatkiem, możesz przyciągnąć klientów znaną marką. Zastanów się czy warto zainwestować we franczyzę znanej sieci. Popularne brandy przyciągają klientów w każdej miejscowości, niezależnie od ilości mieszkańców.
  • sklep obuwniczy / odzieżowy – to też jeden z tych pomysłów na biznes w niewielkiej miejscowości, które nie mogą się nie udać, o ile rynek nie jest jeszcze przesycony. Mieszkańcom nie będzie się chciało jeździć do dużych miast, gdy dobre obuwie lub odzież będą mogli kupić tuż za rogiem.
  • pizzeria / kebab – może się wydawać, że pizzeria lub kebab są w stanie „wypalić” jedynie w aglomeracjach, bo też z ich krajobrazem głównie się kojarzą. Jednak gdy otworzysz jedną pizzerię lub kebaba w małym miasteczku, z pewnością będziesz mógł liczyć na sporą klientelę. W końcu od czasu do czasu każdy chętnie sięga po takie danie.
[Głosów:1    Średnia:2/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ