Pierwsze blogi pojawiły się w sieci zupełnie niedawno, można rzec, że blogowanie jest jednym z wyznaczników 21 wieku. Początkowo miały one charakter internetowego pamiętnika i niejednokrotnie nie były upubliczniane. Do tworzenia blogów wykorzystywano popularne serwisy: takie jak blox, blogi na onecie, blogspot czy WordPress. Niektóre przetrwały do dziś w prawie niezmienionej formie, będąc zapisem historii konkretnych osób lub całych rodzin. Inne nie przetrwały próby czasu. W ich miejsce pojawiły się blogi tematyczne, niejednokrotnie prowadzone w sposób fachowy i bardzo profesjonalny.

Zakładanie bloga

Założenie bloga jest zadaniem banalnie prostym z technicznego punktu widzenia, o wiele łatwiejsze niż tworzenie stron internetowych. Wystarczy wybrać platformę blogową, znaleźć gotowy szablon i … zacząć pisać. Na początku wydaje się, że najważniejsze jest to, co bloger ma do zaoferowania, czyli treść i zdjęcia. Szybko okazuje się jednak, że czytelnicy zalewani na co dzień ogromną ilością różnorodnych blogów o bardzo nieraz podobnym wyglądzie i treści, porzucają czytanie bloga po jednym artykule lub omiatają jedynie wzrokiem i odchodzą.

Atrakcyjność bloga

Nie oszukujmy się, większość ludzi to wzrokowcy, więc aby zatrzymać nowego czytelnika, trzeba przykuć jego wzrok. Próbując uatrakcyjnić stronę wizualną bloga, często dochodzi się do wniosku, że tworzenie stron internetowych wcale nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać na samym początku. Przygotowanie profesjonalnie wyglądającego bloga, najlepiej na własnej domenie i tworzonego w WordPressie wielu początkującym twórcom internetowym sprawia problem. Wówczas okazuje się, że należało uważać na lekcjach informatyki w szkole, gdy mowa była o języku programowania i zamiast grać potajemnie w popularną strzelankę trzeba było zgłębić tajniki html lub innego prostego języka programowania.

Fachowa pomoc

Wielu blogerów po kilku nieudanych próbach poprawy jakości bloga oraz podniesienia jego oglądalności decyduje się na profesjonalne tworzenie stron internetowych, zlecając przygotowanie szablonu oraz pozycjonowanie w wyszukiwaniach fachowcom. Zajęciem tym dorabiają sobie zarówno studenci informatyki jak i pasjonaci technologii informacyjnej. To dzięki nim bloger może przestać martwić się pozycjonowaniem, a zacząć robić to, co lubi: pisać o swojej pasji i pokazywać ją ludziom, niejednokrotnie otrzymując za to sowite wynagrodzenie od firm zainteresowanych współpracą z popularnym blogerem.

Artykuł powstał we współpracy z agencją interaktywną Iguana Studio

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ