Tidal czy Spotify — gdzie lepiej promować własną twórczość?

0
262

Nowoczesna technologia jest w stanie połączyć nas z ulubioną muzyką bez względu na to, gdzie akurat jesteśmy i co robimy. Odpowiednio posegregowane utwory można mieć zawsze pod ręką, dzięki możliwości tworzenia playlist na platformach streamingowych. Serwisy te umożliwiają dużo więcej i wiele twórców zdaje sobie sprawę z tego, że promocja w Tidal czy Spotify to szansa na zyskanie popularności i zarobek.

Która platforma streamingowa nadaje się lepiej do promocji twórczości w sieci? Tidal czy Spotify – co zapewnia lepszą sprzedaż muzyki w Internecie?

Dwie główne platformy streamingowe

Zarówno Tidal, jak i Spotify, mogą pochwalić się sporą popularnością i dostępem do milionów utworów z całego świata. Tak duże zasoby to twórczość konkretnych artystów, a co za tym idzie, ich sposób na dotarcie w dzisiejszym scyfryzowanym świecie do nowych odbiorców. Obie przodujące platformy streamingowe mają do zaoferowania naprawdę dużo. Czym się jednak różnią?

Sprzedaż muzyki w Internecie — ile można na tym zarobić?

Nawet największe wytwórnie odchodzą dziś od wydawania płyt, zresztą sami odbiorcy nie są już tak chętni na zakup fizycznego albumu, wolą posłuchać singla w sieci. To wygodniejsze, szybsze i tańsze rozwiązanie. Zarówno Tidal, jak i Spotify, płacą twórcom za każde odtworzenie danego utworu. Nie trzeba jednak od razu odsłuchiwać całej piosenki, wystarczy odsłuchać 30 sekund utworu. Stawki za pojedyncze odtworzenie nie są duże, ale w przypadku milionowych odsłuchań można uzbierać pokaźną kwotę.

Za 10 milionów odsłuchań utworu na Spotify możemy zarobić ok. 40 tysięcy dolarów, w przypadku Tidala kwota ta jest już trzykrotnie większa!

Muzyka, która pojawia się na serwisach streamingowych, równie szybko może z nich zniknąć. Ważne, by utrzymać się na powierzchni i zawalczyć o promocję własnej twórczości.

Jakość dźwięku

Dobra jakość dźwięku to coś, bez czego większość z nas nie wyobraża sobie słuchania swoich ulubionych utworów. Tidal oferuje najwyższą, to znaczy bezstratną jakość dźwięku, którą można docenić w pełni, mając słuchawki z wysoką rozdzielczością dźwięku. Jest ona dostępna w droższym planie subskrypcji. Natomiast w przypadku Spotify możemy liczyć na bardzo dobrą jakość dźwięku (w planie subskrypcji premium) lub, w zależności od ustawień, przepływność 96kb/s bez dopłacania żadnej dodatkowej kwoty.

Dostęp do unikalnych treści

Oba serwisy umożliwiają dostęp do ogromnej liczby utworów i ekskluzywnych materiałów, jednakże to Tidal posiada wyłączność na niektóre z nich. To znaczy, że na tej platformie niektóre premiery albumów i utworów mogą pojawić się szybciej lub być dostępne wyłącznie tam.

Podsumowanie

Tidal i Spotify to dwie topowe platformy streamingowe, które umożliwiają dotarcie ze swoją twórczością do szerokiego grona odbiorców i sprzedaż muzyki w Internecie. W przypadku Tidala możemy liczyć na nieco wyższą jakość dźwięku i lepsze stawki za liczbę odsłuchań utworu.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ